?

Jag loggar in på min mail, och möts av texten: "Varför äta vitt mjöl och socker, när man kan äta bra mat?"

Jag skulle vilja ställa en motfråga! "Varför äta trökig mat när man kan äta vitt mjöl och socker?"

Själv trycker jag i mig både vitt mjöl och socker, blandat med varierad mat förstås - väger precis lagom (okej, kanske något kilo för lite efter min intensiva amningsperiod, hehe), är pigg, glad och frisk! Så jag undrar, är det verkligen det vita mjölet och sockret som är boven i dramat?! Att banta eller "äta rätt" verkar förbannat trökigt om ni frågar mig ;) Därmed inte sagt att folk ska lägga av med bantningskurer eller "äta-rätt-metoder", alla gör vi de val i livet som passar oss själva. Men jag blir bara så galet trött på all hets och påtryckningar från media, låt människor vara för tusan!

Nu; en kopp kaffe + några intensiva pluggtimmar, samtidigt som jag önskar mig närmare jul och ledighet tillsammans med dem jag gillar allra bäst!

Kram alla fina!

Kommentarer
Postat av: kicki

Du e klok du Johanna!!!

Man ska göra det som känns rätt för en själv.

Men media är otroliga med alla sina bantnings tips.

Gör så här gå ner......

Tröttsamt!!!!



Kram

2010-12-14 @ 09:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0