Fröken Slarvmaja!

Minns ni att jag berättade om min smått galna fascination för billiga prenumerationserbjudanden? Innan jag blev mamma hade jag ingen aning om att det fanns så många skojiga erbjudanden riktade till bebisar. Knappt två månader gammal och Skrutten är redan medlem i två olika bokklubbar.

"Och vad ska det vara bra för?" undrade Daniel.
"Men herregud, böcker är faktiskt livsviktigt för barns språkutveckling. Dessutom är det gratis. Typ."

Minns ni också att jag nämnde att det händer att jag glömmer att säga upp/avbeställa mina prenumerationer? Förra veckan fick Lilleman ett paket på posten, med ett par böcker i. Däribland en ruskigt ful bok innehållandes exakt samma vaggvisor som en bok vi redan har liggandes hemma i bokhyllan. För 200 pix. Inte direkt vad jag önskade lägga mina sista slantar på.

"Vad var det jag sa?" flinade Daniel. "Sa jag inte att du skulle glömma avbeställa?"
"Men man får faktiskt lov att skicka tillbaka böckerna. Så det så!"

Det fick man också. För 60 spänn i porto.

60 spänn! För en ruskigt ful bok, som jag inte ens fick behålla.

Hallelulja vad det är skoj (och inte gratis) att vara medlem i bokklubbar!


Kommentarer
Postat av: kicki ( gammelfaster )

Glöm inte att det finns bibliotek.

Dom har allt!!

En och annan bok vill man ju ha men som sagt biblioteket är riktigt bra!



Kram

2010-01-27 @ 18:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0