Hur gör andra mammor?

Det är förmiddag hemma hos den lilla familjen. Jag förbereder mig för att åka iväg och fika hemma hos en kompis. Medan jag duschar gosar Daniel och Skrutten i soffan. Lagom till att jag kliver ur duschen med mitt rufsiga hår blir bebis så ruskigt missnöjd som bara bebisar kan bli. Han skriker i högan sky ikapp med att jag borstar mitt rufsiga hår. Daniel vaggar och tröstar ledsen bebis. När jag fönar håret kan jag inte låta bli att fundera över - hur i helsike gör andra mammalediga mammor, som inte har en gullig sambo därhemma som gör halva jobbet? Hur skulle jag hinna med mina morgonbestyr om inte Daniel också var hemma?

1. Skulle jag låta bebis ligga för sig själv och skrika, och lugnt fortsätta borsta mitt hår?
2. Skulle jag bli tvungen att åka hem till kompis och fika med rufsigt hår?
3. Skulle jag tvingas inse att en lyxig morgon-dusch inte är något som hör mammalediga till - raka av mig mitt hår, och införskaffa någon typ av doftpåsar att hänga i armhålorna?

Ja, jag har då ingen aning.


Kommentarer
Postat av: kicki ( faster )

Kommer ihåg när vi fick Oscar. Anders blev arbetslös då. Så vi var hemma båda 2. Det var lyxigt att kunna dela på det. Även om man inte kunde dela på matningen när man ammar. Så njut av eran tid ni har ihop hela familjen! Värdefull tid!

Kram på er allihopa

2010-01-21 @ 08:46:25
Postat av: A

Jag brukade duscha kl 4 på eftermiddagen, strax innan pappan kom hem från jobbet, ibland hade jag sån tur så jag hann bädda sängen också :)

Vet inte riktigt hur det gick till med den fjärde, när tre skolbarn skulle tvingas in i duschen, få frukost och packade gympapåsar med sig...

2010-01-21 @ 11:39:28
Postat av: Lotta

Här hemma känns det som alternativ nummer 3 är det som gäller. Annars så får det bli dusch på kvällarna när mannen har kommit hem.

2010-01-21 @ 12:45:33
URL: http://lottasgrodyngel.blogspot.com
Postat av: Evelina

Köp sånadär julgranar folk har i bilarna och häng i öronen eller nått så doftar du ...något... iallafall! hinner du ses innan söndag för då åker jag!

2010-01-21 @ 17:38:09
URL: http://hihater.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0