Bröllopsbevakning!

Som nämnts tidigare ägnades lördagen åt att bevaka det kungliga bröllopet. Fyra tjejer och en liten Skrutt satt bänkade framför tvn, och frossade i romantik och vackra klänningar. Champagne, ostbricka och jordgubbar intogs och Hanna utbringade en skål för det vackra brudparet. Sofia, som är den enda i sällskapet som faktiskt äger en alldeles egen brudklänning, bar förstås den - efter lite milda påtryckningar från oss andra. Herregud, det är inte alla som får chansen att använda sin brudklänning två gånger i livet!

Skrutten fick klara sig utan både champagne och ost. Däremot fick han mumsa på en liten jordgubbe. Och inte nog med det - han fick även låna Soffans lilla silvriga krona!



"En vacker dag ska jag också bli prins!" förklarade han bestämt. "Om deras förstfödda blir en flicka, ja då ska jag bannemej gifta mig med henne!"

Jag för min del hoppas att han låter bli. Jag skulle känna mig minst sagt obekväm med att figurera i skvallerpressen. "Nämen, kolla prins Benjamins mamma!" skulle folk flämta. "Hon borde verkligen göra något åt de där utväxta slingorna! Och varför handlar hon på Lindex? Har hon ingen stil och klass överhuvudtaget?"

Fy sjutton, vad jag skulle känna mig utstirrad!

Kommentarer
Postat av: Johanna L

Hahhaha du skriver alltid så himla roligt=) Trevlig läsning så här innnan jobbet! Jag hinner dock inte promenixa denna vecka då jag ska till sthlm idag och shoppa lite sen bär det av till fiskebäckskil på midsommar Men nästa vecka efter 4tiden kan jag:) Hälsa B att hans skratttant kommer snart. Kram

2010-06-22 @ 08:54:52
Postat av: Anonym

Han är väldigt söt, mormors prins!

2010-06-24 @ 14:17:49
Postat av: Corneliusklara

Hi, I have been here for several times now and thought to sign your guestbook. Very nice! Keep up the good work...

2011-11-29 @ 10:25:39
URL: http://corneliusklara.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0