Var tog Fillan vägen?

Förr i tiden (läs, innan jag blev mamma) var jag en mästare på att komma ihåg saker. Jag vill inte verka skrytsam eller så, men jag skulle nog vilja påstå att jag kunde minnas allt som var värt att minnas.

Jag tror att mina vänner tyckte att det var både bra och lite irriterande på samma gång. Hur kul är det att argumentera emot någon som prompt måste minnas varenda jäkla detalj liksom?! Samtidigt som det var praktiskt och bra att ha någon som kom ihåg de saker de själva hade glömt. Någon gång på högstadiet fick jag därför, mest på skoj, smeknamnet Fillan utav mina kära vänner. På den tiden hade nämligen varenda fjortis en filofax (en filla) för att skriva upp allt viktigt och oviktigt i. Jag blev således deras livs levande filofax - och därav namnet på bloggen, för er som inte visste det :)

Hur som helst, mitt fantastiska minne lär ha försvunnit någon gång i samband med att Skrutten började växa i min mage. Nu minns jag mest bara de viktiga grejerna, småsaker lyckas liksom försvinna ur mitt minne snabbare än jag hinner blinka. Att minnas vad det var jag skulle handla, när jag väl står i affären tycks tillexempel vara en omöjlighet.

Detta har bland annat resulterat i att vi den senaste veckan har:

Tvättat händerna med duschcreme.
Diskat i barnängens "Ren baby".
(funkar fin-fint kan tilläggas, tallrikarna blir lika rena som en liten barn-rumpa)
Sprayat håret med ingenting.

Och jo, det händer att jag skriver inköpslistor. Men dem brukar jag glömma på köksbordet.

/Före detta Fillan.


Kommentarer
Postat av: Nina Melin

Hihi - jag hade inte aning om denna information!

Filofaxen liksom..fanns det något viktigare än den? :-)

2010-06-23 @ 10:26:41
Postat av: Cecilia

Men alla våra bravader och upptåg under vår uppväxt minns du allt ;). För att nämna några; baddräkten och draperiet (som sedan av en mystisk anledning reades) hadduken och båten, bilkön till Lysekil, alla busringningar och en määängd andra hemskheter hahaha :). Och ja, en sak till ang Danmarksresan.. Inte nog med att vi lämnades kvar på båten; Mamma råkade dessutom glömma att betala någon parfymflaska som hon, i den hysteriska stressen, lade under Rasmus vagn. Detta fyllde hon dock själv i (fortfarande skamsen!), för sånt kul minns inte jag! ;)

2010-06-23 @ 13:20:14
Postat av: Annelie

Som straff fick ann-louise bjuda oss på fika, hon hade ju gott om pengar över :)Hon hade inte ens gömt flaskan under vagnen, han hade somnat med den vackra asken i famnen!

2010-06-23 @ 14:13:04
Postat av: En av dem som döpte dej till fillan....

hahah. diskat i barnängens "ren baby" är ju extrem roligt!! fillan will be back nångång. hållut

2010-06-24 @ 00:09:43
Postat av: Maria B (murran)

Jag tror det är bye bye med Fillan för all evighet. Häromveckan stod jag och småpratade med en tjej på gymmet efter duschen samtidigt som jag smorde in ansiktet med hårbalsam. Jag höll god min trots att det sved som sjutton. Lätt att skölja bort? Näe...

Jag har ju inte ens småbarn att skylla på :)

2010-06-24 @ 11:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0