Tji fick jag!

Igår skröt jag lite för min kusin om att jag inte haft ett endaste problem med försäkringskassan sedan Skrutten föddes. Eller ja, skröt och skröt.. Hon hade haft lite krångel med dem (som varendaste föräldraledig/sjukskriven/andra-som-kan-ha-med-försäkringskassan-att-göra tyvärr verkar råka ut för titt som tätt) och jag talade om att för mig har det funkat alldeles utmärkt.

Tills idag. Jag hade en ganska så super-mega-viktig fråga att ställa till försäkringskassan, och ringde därför deras kundcenter. Möts av ett långdraget välkomstmeddelande kring deras öppettider under kristi himmelsfärd, nåt osammanhängande babbel om pensionsfrågor följt av en mansröst som skall ge mig ett antal olika alternativ att välja mellan.

"Vill du beställa en blankett för att begära föräldrapenning eller sjukpenning? Tryck 1." förklarar mansrösten. Jag, som inte vill beställa någon blankett, väntar på nästa alternativ.

Jag väntar lite till.

Och lite till.

"Du har inte gjort något val. Samtalet kopplas ifrån."
säger han plötsligt, och kopplar ifrån mitt samtal snabbare än jag hinner blinka.

Ursäkta?! Jag trodde hela poängen med att "göra ett val" innebar att jag fick flera olika alternativ att välja emellan. Jag hade tydligen fel.

Två gånger till ringer jag, och möts av samma märkliga meddelande. Jag kollar almanackan, men nej - det är inte första april idag. De är helt enkelt bara helt jäkla urbota dumma i huvudet.

/Johanna, som numera tillhör den stora skara människor som är liiiiiite irriterade på den där kära försäkringskassan.


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Haha tji fick du.. nä skoja bara.. hoppas det löste sig för dig.. Kram

2010-06-01 @ 11:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0