20 månader...

...och världens mysigaste, busigaste, gladaste, bestämdaste unge!



"Mamma! Sänga mig!" ("svänga mig" = jag svänger, typ. svänger på ratten alltså! hihi).

Orden flödar ur munnen på denna lilla gosse, och just nu koncentrerar han sig allra mest på att bygga ihop dem till meningar. Två-ordsmeningar har han fixat ett tag nu, så nu kör vi på tre-ords! "Mamma hjäppa mig!" sa han exempelvis till mig igår, när han behövde hjälp upp i sängen.

Allt ska fixas på egen hand, och han vill gärna hjälpa till med allt. Skjuter fram stolen mot köksbänken och säger bestämt: "Hjäppa kaffe!" När kaffet skall fixas är det han som sköter grejen alltså, mäta upp kaffepulver och trycka på knappen. Och så får man inte glömma att lyssna noga efter det där puttrande ljudet som signalerar att nu är bryggaren igång. Helst vill han trycka på knappen femtiosju gånger till därefter, men det får han inte för mamma och pappa ;)

En månad kvar, sen är det förskolestart. Jag tror han kommer trivas som fisken i vattnet, med kompisar omkring sig hela dagarna, och jag är så glad att vi väntade ända tills nu. Det känns lagom liksom!

Älskade lilla Skrutt, grattis i efterskott på din 20-månadersdag. Mamma och pappa älskar dig över allt annat på jorden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0