Säg hej till "Doddo"!

Ja, här skulle det egentligen ligga en bild på det blivande tillskottet i familjen, men eftersom min skrivare står inknödd i det som skulle vara mitt scrap-rum (och som istället numera kallas skräp-rummet) och alltså inte går att komma åt - om man nu inte vill använda våld förstås, så får ni klara er utan bild!

"Doddo" är alltså inte vare sig ett marsvin eller en vandrande pinne, även om man skulle kunna tro det med tanke på namnvalet, utan en livs levande liten bebis som huserar i min mage. I torsdags var vi på ultraljud, och äntligen infann sig känslan på riktigt: vi ska bli två-barns-föräldrar och Benjamin ska bli storebor!!!! Hur häftig som helst!

Skrutten vill gärna klappa och gosa på mammas tjocka mage (alltså ärligt talat, den är redan enorm!!!) och när vi frågar vad som finns därinne svarar han "bebis", som om det vore den självklaraste sak i vägen. Namnet "Doddo" är förstås hans val, men det lutar åt att vi hittar på något annat när ungen väl tittat ut.. Om Benjamin går med på det förstås, lite måste man ju ändå få säga till om som storebror!

Nu tar mina killar ett kvällsbad, sen blir det sängen för den yngsta i familjen. Imorgon är en stor dag - nämligen allra första dagen på förskolan för vår lilla juvel. Jag är pirrig ända ner i tårna, håll tummarna för att det går bra!









Bilderna är från i veckan, då vi var hemma och firade min pappa på födelsedagen. Varm kväll, trevligt sällskap och godaste grillmiddagen! Det största pluset, om ni frågar Benjamin, var att min kusin Albin var en av gästerna. Lyckan var som synes total när han ägnade tid åt att busa med vår lilla vilde!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Hanna Andersson

Lycka till Benjamin på din spännande dag imorgon! kram på er

2011-08-28 @ 20:00:15
Postat av: Cecilia

Men ååååh vad roligt vännen! STORT GRATTIS till er alla tre! Hade mina misstankar sist vi sågs ;). Önskar Benjamin lycka till på den stora dagen imorgon. Det blir för övrigt Melvins tur nästa vecka. Vi fick, efter mycket om och men, plats på vårt förstahandsval :). Många kramar!

2011-08-28 @ 21:05:01
Postat av: Eva-Lena

Grattis! Jätte roligt.

Kram

2011-08-29 @ 05:58:13
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: Carro

Gossi Gos! Lycka till idag B Kram från kompis Noa

2011-08-29 @ 07:44:39
Postat av: Moster Maria

Grattis Grattis Grattis!! Kram från oss alla i Romelanda.

2011-08-29 @ 16:39:12
Postat av: Ulltussen

Men åh så spännande! Grattis till tillökningen! Vi fick en människovalp i form av en dotter i början på sommaren och det är banne mig magiskt med bebisar! Jag har lösen på min blogg sedan hon blev på bilder där, men gav dig anv och lösen här i fältet med e-postadressen så du kan hitta till mig om du vill. Det är för övrigt toppenmysigt att kika in i din blogg och få läsa vad som händer på förskolan i form av fatastiska konversationer.

2011-09-07 @ 22:31:15
URL: http://ulltussen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0