Gissa innehållet!

Städar efter vårt julpyssel på jobbet imorse.. På hyllan i skapanderummet hittar jag en gammal barnmatsburk med något odefinerbart i.

Är det en gammal snigel som förvandlats till en läskig sörja? Ett ruttet ekollon? Eller helt enkelt gammal möglig barnmat?

Öppna och se efter, tänker ni säkert.. Aldrig i livet, tänker jag!

Min kollega samlar nämligen på de mest märkliga grejer och gör de mest spexiga experiment man kan tänka sig ihop med barnen. I förrådet står tillexempel en låda med kompostmaskar, som barnen matar med äppelskruttar en gång i månaden. På samlingarna leker hon "gissa bajset" med riktig avföring från djur som hon plockat på någon av sina skogspromenader.

Hon hittar på allt möjligt läskigt med andra ord, till barnens stora förtjusning!

Så vad som döljer sig i den där lilla burken vågar jag inte ens tänka på! Vad tror ni?


Kommentarer
Postat av: Frans

Vidrigt säger jag bara, vidrigt :)!! Håll dig borta är mitt råd!

2011-12-06 @ 21:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0