Glad lucia!

Vi har vart iväg på luciafirande på Skruttens förskola nu på morgonen. B var världens sötaste pepparkaksgubbe (ja, jag är så partisk som man bara kan bli!) och stod längst fram av alla och dansade loss med kompisen Emilia (som är söt som socker, och just nu den största favoriten!).

Igår morse visade jag B tomtedräkten jag hade köpt och frågade om han ville vara tomte eller pepparkaksgubbe på lucia? (pepparkaksdräkten hade vi redan provat, den fick han i adventspresent från mormorn och morfarn..)

B tittade förnärmat på tomtekläderna och utbrast "nej, fy mamma! Äckligt!" och kastade sedan nonchalant i väg dem så långt han kunde!

?

Jag vet inte om det var så att kläderna såg pestsmittade ut, eller om han stött på nån läskig tomte under de senaste dagarna - men att ta på sig den äckliga dräkten tänkte han då rakt inte göra!

Dräkten ligger nu i tryggt förvar i byrålådan och där lär den väl få ligga kvar. B säger nämligen "FY!" så fort han får syn på den, knasiga unge! :)

Pepparkaksgubbe fick det bli alltså, eller "peppa'hus" som B säger själv. Nu har han slocknat gott i våran säng, idag tog han ledigt med mamsen resten av dagen.. Om några timmar väntar lussefirande på mitt jobb och då får han följa med!


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Vilken sötnos :)

2011-12-13 @ 14:36:00
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: kicki

ÅHHHHHHH Vilken söt pepparkaksgubbe!!!!!!!

2011-12-13 @ 23:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0