...

Men hjälp, vilken seg blogg det var här då. Jag har semester kallas det! Min allra första fem-veckors betalda i livet. Underbart! I fredags styrde vi kosan ner mot kungsbacka, där vi installerade oss i Daniels lillebrors hus för ett par nätter. De är i Turkiet och gottar sig, och behövde hjälp med sin lilla katt, och vi tackade då rakt inte nej till en altan med havsutsikt! :)

Lördagen innebar bröllop för mig och Daniel, och övernattning hos faffa och macko (farmor) för Benjamin. På väg ner till farmor och farfar sa han sin första tre-ords-mening, "pappa chöa biien". Daniel hörde det dock inte och hävdar nu bestämt att denna tre-ords-mening aldrig uttalats, men en mamma hör minsann allt, hihi.

Igår kom våra fina vänner Rickard och Ylva på besök med sin lilla vackra prinsessa Meya. Vi grillade gott, promenerade ner till vattnet, och satt på altanen i ljuvliga tjugotvå graders värme långt in på kvällen. Mysigt! När det var läggdags hade Benjamin i vanlig ordning något svårt att slita sig från sina gäster, men trött som han var däckade han ändå. Den första han frågade efter när han vaknade på morgonen igen var "Ickard!" Gullunge!

Nu är vi hemma igen, och Benjamin har slocknat som en stock i sin egen góa säng. Han har inte varit helt nöjd med resesängen denna gången.. Jag hoppas han ändrar sig, för på fredag sticker vi ner till Småland för tio nätter i en sommarstuga, så då får han liksom bara gilla läget! :)

Och jag, ja jag tänker också slänga mig ner i min egen säng. Vi har haft ett par underbara dagar, men det är ändå alltid lika skönt att komma hem till sitt igen. Märkligt! :)

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0