Läkarlinjen nästa?!

Alltså, ärligt talat, ibland vill man bara spy galla över en del människor som arbetar inom sjukvården (definitivt inte dig inräknat, min fina syster Sofia!). Benjamins nässelutslag är försvunna sedan en vecka tillbaka, vi slutade att smörja honom med den salva vi alltid använt till honom, på förslag från mormorn. Salvan, miniderm, innehåller konserveringsmedel som kan ge allergiska utslag och vi tror nu att det är detta vår lilla goding har reagerat på.

Istället har han dock fått eksemliknande ustlag på magen, och Daniel ringde vår barnmottagning idag för att få någon annan salva utskriven som kan tänkas motverka detta. Till svar får han att "många barn faktiskt har kliande utslag, ni ska se att de går över nu när kylan försvinner!" Och att han skulle reagera på miniderm kunde hon då rakt inte tänka sig - "det är ju den salvan man alltid skriver ut till barn". Jo, jag tackar, men i bipacksedeln står det att hudutslag kan vara en eventuell biverkan - är det bara hiite-på då eller?!!

Det gör så otroligt ont i mig att se min glada lilla ett och ett halvt-åring klia sig halvt fördärvad, utan att veta vad jag kan göra för att hjälpa honom. Och det gör mig så vansinnigt förbannad att man inte ens kan få hjälp av de som faktiskt borde ha kunskapen. Sjukt är vad det är!

Jag kanske skulle bli läkare iställlet...


Kommentarer
Postat av: Evelina Andersson

Lilla Beni <3 p.s. otippat att det var mamma som hittade vad det kunde vara... mrs google 2011

2011-06-03 @ 22:46:50
URL: http://evelinaandersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0