Utflyktslördag!

Idag bestämde sig Benjamin för att starta dagen redan 04:10. Fram till klockan fem fick jag honom att ligga kvar i sängen, sen började han gallskrika av ilska och beordra sin trötta mamma att kliva upp. Inte okej, skulle jag vilja säga! Troligtvis har jag fått det för mina synders skull, jag tvingade nämligen upp mina stackars föräldrar vid fem-snåret så gott som dagligen när jag var liten...

Efter en välbehövlig förmiddags-nap begav vi oss mot Alingsås och Nolhaga parken tillsammans med fina vännerna Carro, Patrik och Noa. Där kunde man spatsera omkring bland hängbuksvin och getter, precis som man tidigare kunnat göra i Slottskogen. Plötsligt fick vi syn på ett alldeles nytt litet lamm. Alltså hjälp, vad söt! Den kan inte varit många dagar gammal, om ens det..



Tittut lilla söta lammunge!



Benjamin vågade klappa (de jättestora grisarna aktade han sig dock noga för, hihi).



Kolla vad söt! Ungen vågade sig ut en sväng bland alla människor. Mamman övervakade noga, och ropade sedan på sin lilla bebis, som snabbt vände och gick tillbaka in till tryggheten igen. Häftigt!



Efter djurparksbesök och lekplatshäng promenerade vi in till stan och käkade en sen lunch. Gott! Här är finaste lilla Noa, som spanar på busiga kompisen Benjamin på andra sidan bordet. Nu är han 11 månader, tänk vad kul de ska ha tillsammans om ett tag!

Nu blir det lördagsmys här hemma. När Benjamin lagt sig ska jag fixa med bilderna som ska upp på vår fotovägg, de kom redan förra veckan, men jag har inte hunnit ännu :) Ikväll får det bli!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Carro

Tack för idag!! Det var urmysigt. Kram från OSS

2011-05-14 @ 18:50:20
Postat av: Carro igen

..du glömde förresten nämna de fantastiskt mysiga barnen som inte bara kastade sten, UTAN BAUTA sten. Uhhhhh!!

2011-05-14 @ 18:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0