Sova i nya sängen?

B fick ju som sagt ny säng i helgen.. Olägligt nog blev han sjuk i samband med detta, och då blir ju liksom alla rutiner lite upp och nedvända!

Sedan ett år tillbaka har vi kört med samma nattningsprocedur: välling i spjälsängen samtidigt som mamman eller pappan sjunger godnatt-visor. Sedan säger vi godnatt och sov gott och lämnar rummet. Ibland ropar Benjamin tillbaka oss 37 gånger innan han lyckas komma till ro, ibland slocknar han med vällingen i mungipan. Lite varannan dag liksom! Men, han har inte själv kunnat ta sig ur spjälsängen på egen hand, så legat i sängen ( eller dansat i sängen) har han alltså gjort fram tills Jon blund infunnit sig.

Ikväll var alltså första gången jag försökte mig på en helt vanlig nattning i nya sängen (B har antingen däckat febrig, eller velat sova bredvid oss nu medan han varit sjuk..) Nu var vi ju lite förberedda på att det skulle bli andra bullar så snart stora sängen invigdes, men ändå blev jag lite förvånad ikväll när jag nattat B och smugit ut i köket för att fixa lite och kommer tillbaka och möts av en stor kille som tänt lampan och hämtat sig en bok i hyllan :)

Nu, 40 minuter senare, sover han fortfarande inte och jag var just inne i rummet för säkert åttonde gången och ledde honom tillbaka till sängen med ett bestämt "natti natti". Ska bli spännande att se hur lång tid det tar innan ungen vant sig vid nya sängen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0