Hemma idag!

Igår kväll trillade Benjamin ner från toalettstolen här hemma, och slog sig rejält på munnen. Överläppen såg ut som en köttbulle, ett jack fick han i underläppen och blodet forsade! Inte fick vi titta hur det såg ut inuti munnen heller... Så idag blir det en sväng till tandläkaren. Barn kan inte få någon akuttid bokad tydligen, så vi får åka upp och sätta oss och vänta på vår tur. Hm, jag blev så paff när tandsköterskan sa det att jag inte ens protesterade. Är barn mindre viktiga än vuxna, eftersom de inte betalar???

Hur som helst, så mår Skrutten fint. Läppen ser mycket bättre ut än igår, och trots att han grät flera gånger inatt och sa "aj, aj där!!" så verkar han inte särskilt påverkad idag. Nu är han uppe på förskolan en snabbis för årets fotografering (med fläskläpp, stackarn!) och jag fick inte stanna kvar förstås. Här sitter jag alltså i min ensamhet, med ungen bortlämnad på förskolan och det känns hel knepigt! Jag kan bara inte förstå mig på folk som lämnar dit sina barn när de själva har en ledig dag och är fullt friska.. Tycker inte de att det känns märkligt? Vill de inte passa på att njuta av de få lediga stunder de har med sin juvel? Vill de inte själva hitta på roliga saker med sitt lilla troll, istället för att låta andra människor göra det? Snart är barnen stora, och vill inte umgås med en längre ju, så det gäller att passa på ;)

Näe, nu ska jag skramla ihop lite parkeringspengar och sen åka upp för att hämta min goding. Efter tandläkarn blir det kvalitetstid, mys!

Kommentarer
Postat av: Carro

Men lilla hjärtat då!!! Hoppas läppen är bättre.

Jag kommer njuta av varje stund jag har med Nois när jag börjar jobba om 1 månad!! Saknar er!

2011-10-21 @ 21:00:49
Postat av: Evelina Andersson

Men fy sjutton :( Stackaren! Vi kanske kan få hämta honom på förskolan nån dag denna veckan, jag, martin och pinnen? puss

2011-10-23 @ 13:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0