Det går bra..

..för våran lilla förskole-kille! Idag har jag varit ledig, men vi körde på med inskolningen ändå för att undvika avbrott mitt i.. Det var en glad Skrutt som begav sig dit idag, och pratade om fröken "Alle - liii" som han bestämt skulle leka med när vi kom fram :) Vi känner oss verkligen nöjda med valet av förskola, och tror att både vi och Benjamin kommer trivas super!

Vid elva var det dags att lämna, och han vinkade glatt hejdå till pappa. Sen väntade lunch, och första sovningen utan pappa bredvid. Och det gick hur fint som helst! Han hade inte vart det minsta orolig på hela tiden och gått själv in och lagt sig på madrassen efter lunchen med snutte, napp och nallen Benny (som han inte ägnar någon uppmärksamhet här hemma när det är dags att sova, men på förskolan är den en fin trygghet har vi märkt!) Vid ett kom jag dit för att vara där när han vaknade, men han sov som en stock i över en timme till. Skönt! Jätteledsen var han dock när han vaknade, precis som de två dagarna innan, men det släpper nog snart hoppas vi..

Summa summarum - inskolningen går alltså fint än så länge! Håll tummarna för att det går fortsatt bra för min lilla busiga prins!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0