Det viktiga i livet, ur barnets synvinkel!

Idag var det min tur att läsa saga för de äldre barnen på jobbet. Jag brukar ta för vana att berätta författarens och illustratörens namn för dem innan jag börjar, och ibland funderar vi tillsammans över hur det går till när man skriver en alldeles egen bok.

Denna dag var det dags att påbörja en ny kapitelbok: "Turbo och den magiska grodan" (för er med barn: läs den!mina godingar skrattade så de nästan kissade på sig, och ville bara höra mer!).

"Ulf Sindt heter han som har skrivit denna boken. Och Gunilla Kvarnström heter hon som har ritat bilderna..."
säger jag, och blir snabbt avbruten av Sara, 5 år: "Och jag som sitter här heter Sara, och jag har faktiskt slagit mig jättehårt på tån igår!"

:)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ha ha ha. Gu va gulligt då!

Längtar efter er, ska bli så kul att ni kommer på lördag.

Hoppas du tycker det trots att du är chaufför;)

Stor kram s

2011-09-05 @ 21:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0