"Hejjå, mamma!"

Alltså, man vågar ju knappt säga det för då kommer väl ett bakslag - men fy sjutton så bra det går för vår lilla Skrutt på förskolan. Han älskar det! När jag lämnade i onsdags (första "riktiga" dagen) hade han så bråttom in att han halkade på sina överdragsbyxor. Hihi.

Idag gick vi dit med en liten klump i halsen (i mammans alltså) eftersom det var dags att lämna första gången till en helt okänd fröken från den andra avdelningen. Men att det stod en främmande tjej i hallen och välkomnade oss brydde han sig inte ett skvatt om, och skyndade sig in direkt för att spana in alla grejer. Man får liksom påminna honom om pussen och kramen, och hans "hejjå, mamma" innan man går, och det känns underbart!

I eftermiddags när jag kom vid fyra, var han helt själv kvar på avdelningen, men det verkade inte bekomma honom alls. Han satt så nöjd bredvid fröknarna och mumsade päron och pratade. Jag tror vi funnit områdets bästa förskola minsann!

/En nöjd mamma.

Kommentarer
Postat av: Carro

Härligt att höra. Fina lilla Benjamin. Puss

2011-09-10 @ 07:21:56
Postat av: Eva-Lena

Vad skönt att det går så bra. Så har jag också haft det med mina barn.

Kram

2011-09-11 @ 08:25:27
URL: http://www.evalena.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0