Vilken är din favorit?!

Jag hoppas ni inte tröttnar, för här kommer en till charmig konversation mellan mig och en av knattarna på jobbet. Det börjar närma sig födelsedag för en av de nya killarna på min avdelning. Då firar vi genom att de får sitta på en vacker födelsedagsstol, iklädd en krona som de får i present av oss fröknar. Sen sjunger vi och blåser ljus förstås! Och barnet får bjuda kompisarna på sin favorit-frukt (vi har sockerförbud i stadsdelen, så glass är förbjudet!). Jag frågar H vilken frukt han tänker bjuda på, har han någon favoritfrukt tro?!

H: "Ja, jag gillar ju apelsiner mycket, men min allra bästa frukt är grävlingsfrukten!"
Jag: "Grävlingsfrukten?" säger jag förvånat. "Vad är det för en frukt?" (och tänker samtidigt så det knakar, vad sjutton menar ungen?)
H: "Den är röd inuti. Jag tror faktiskt att den kommer från grävlingar!"
Jag: "Hur ser den ut mer då? Har den något skal?"
H: "Ja, man måste skala den först. Den ser ut precis som en apelsin, fast den är röd inuti istället för orange!"

Jag gissade på grape-frukt, vad tror ni? Hihi!



Kommentarer
Postat av: Hanna Andersson

haha. ja tror grävlingsfrukt. har du inte sett den i hyllan??? Blodapelsin? fick du mitt sms johanna??

2011-09-08 @ 11:12:45
Postat av: Annelie

Haha, någon av er kallade den för grävfrukt. Det är ju det man gör med den!Kram

2011-09-08 @ 12:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0