Fillan 2?

Ni som känner mig sedan barndomen vet att namnet "Fillan" är ett smeknamn mina närmsta vänner hittade på åt mig i tonåren nån gång. Namnet är på skoj förstås, inget jag kallades på riktigt och syftar på att jag har ruskigt bra minne. Att hänga med mig var som att ha med sig en livs levande filofax (Fillan), brukade de skoja..

Hur som helst, så verkar det som att vår lilla Skrutt har ärvt mammans minne. Han kommer helt enkelt ihåg allt och har järnkoll på hur saker och ting hänger samman. Att minnas folks namn och vilka människor i vår närhet som hör ihop med varandra har han vart expert på länge! Runt 17 månader gammal låg han i sängen innan han somnade och rabblade namnen på alla vi kände: "Moootte, Mart, Isse" (Moster, Martin, Vincent), "Cajjo, Oa, Pappan" (Carro, Noa och pappan - Patrik kunde han inte säga än, haha..) och så vidare..

Häromdagen pratade vi om varför vi skrivit hans namn på napparna (som följer med till förskolan). "Det är ditt namn!" förklarade jag. "Mamma skivit dä på nappen. Stå det Benamin Hultbej!" sa ungen glatt. Att han visste om att han heter Hultberg hade jag ingen aning om, det måste de ha lärt honom på förskolan. Vi pratade vidare om att pappa också heter Hultberg, men att jag heter Andersson. Märkligt, tyckte Skrutten!

Så imorse när han vaknade upp i vår säng, sa han först "gomojjon, mamma!" som han brukar och sen "mamma, du hete Andesson!" Det hade fastnat det också, med andra ord :)

/Skryt-mamman (som, liksom ni förstår, inte vaknade upp på BB idag heller!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0