Välkommen sommar!

Eller vår, eller vad nu detta kan vara! Välkommen sol och värme hur som helst..

Det blev en heldag utomhus igår. Jag och barnen åkte till Gråbo tidigt på morgonen. Planen var ett litet förmiddagsbesök, som istället blev långt altanhäng (bad för Benjamin) och sen lunch innan vi packade iväg oss runt halv fyra för att hämta Daniel och åka till nästa stopp hos min bror och Lisa. Hem kom vi inte förrän det var nästan läggdags för barnen och möttes då av nystädat golv och rena fönster. Pappan hann visst bli rastlös när vi var iväg ;)

Gårdagens citat hos mina föräldrar levererade i vanlig ordning Benjamin. När morfarn ville berätta något roligt under lunchen (möjligtvis något högljudd) så avbryter Skrutten genom att säga: "Men morfar! Du behöver väl inte gapa så! Tänk på att Leif sover!" Vilken Leif han syftade på är oklart. Antingen den lilla vovven ovanför oss, eller också mammas och pappas muntra granne. Men sov gjorde han tydligen - vem av dem det än var! :)

Förmiddagen idag ägnade vi på en lekplats med fina vänner. Nu har den store sovit middag och vi myser inne ett tag. Jag ska förbereda en god sallad till middag tänkte jag. Planen är en picknick! Vi får se vad vi bestämmer oss för!

En fortsatt härlig måndag önskar jag er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0