En perfekt helg.

Vi startade helgen igår med fredagsmys ihop med vännerna Mikael och Sofia här hemma hos oss. Så mysigt och efterlängtat, längesen vi sågs allihop.
 
Imorse bestämde vi oss för att ta spårvagnen ner till Sjöfartsmuséet. Spexigt värre tyckte Benjamin, som älskade både spårvagnsfärden, muséet och lunchen på grillen efteråt. Sedan körde vi lugn eftermiddag här hemma, med middagssovning, film, lek och städ.
 
Nu är Daniel iväg på grabbkväll och kvart över sju bad Benjamin om att få gå och lägga sig (jo, han bestämmer sig för det mesta själv för det, lilla gullunge!). Så nu är han färdignattad och min egna kväll ska precis starta. Jag ska hälla upp ett glas vin och fixa mig en liten tapas-tallrik med enbart grejer Daniel inte tycker om och krypa upp i soffan framför "Midnatt i Paris". Den ska tydligen vara sliskigt romantisk och fånigt förutsägbar. Helt perfekt om ni frågar mig!
 
Imorgon är det min tur att få lite egentid då jag ska iväg på lunch hos en av mina bästa vänner.
 
Det var denna helgen alltså. Häng med vänner, familjemys och egentid för både Daniel och mig. Perfekt balans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0