Fredag kväll.

Åh, det var så mysigt att hänga med bara tjejerna i fredags kväll. Vi satt ett par timmar hemma hos Hanna. Hanna, Anna, jag och två vänner till Anna. Drack vin, tjejsnackade och njöt av sommarvärmen. Sen tog vi en tur in till stan efter det. Fantastiskt trevligt!

Vad som inte var lika trevligt var avslutningen på kvällen. Från spårvagnen hem till oss tar det cirka tio minuter att gå. Tio långa minuter i mörkret! Jag nojar mig alltid över att bli överfallen av någon pervers typ. Och närapå överfallen blev jag, av en stor svart hund. Den kom plötsligt galopperande efter mig på vår gata (jo, den galopperade!) och jag blev fullkomligt vettskrämd. Gillar absolut inte lösa hundar och speciellt inte efter två på natten, utan ägare i sikte. Jag rusade allt vad jag hade samtidigt som jag försökte få ur mig något slags skrik. Totalt panikslagen föll jag ner från en kulle (eller hoppade?) och landade rätt på asfalten, mitt på bilvägen. I samma veva kom en tjej i min egen ålder springandes efter sin odåga till hund och ropade att han var jättesnäll! Tack för den informationen liksom.

Jag haltade hemåt, kände mig fullkomligt blåslagen, väckte stackars Daniel och kräktes av chock. Sen ner i sängen med kylklamp mot låret som tog den värsta smällen. Jag har en härlig bula/blåmärke/lårkaka där kan jag meddela. Och kroppen känns så här två dygn senare som att jag har träningsvärk precis överallt! Hu! Jag är bara tacksam att jag inte slog mig värre än så, eller att hundrackaren inte slet av mig benet.




Kommentarer
Postat av: Nina

usch och fy, vilken trist avslutning på en go kväll!
Saknar dig!

2013-07-29 @ 14:53:12
Postat av: Frans

Stackars :-(. Jag hade dock betalat ganska mycket för en inspelning av scenariot ;). Hoppas att du mår bättre. Puss

2013-07-29 @ 19:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0