Glad Påsk!

Påskafton bjöd på fantastiskt vårväder. Daniel och Benjamin hade till och med shorts-premiär. 

Vi var bjudna hem till mina föräldrar på påskfirande med hela familjen idag, men valde att stanna hemma eftersom det fanns risk att barnen bar på vattkoppor. Kändes inte schysst att smitta ner lilla Kent med kliande koppor! Och tur var väl det, för fram på eftermiddagen idag dök de upp på Benjamin. Än så länge har han bara några stycken och mår precis lika bra som vanligt, men värre lär det väl bli...

Vi har tillbringat precis hela dagen utomhus. Packade matsäck, uteleksaker och fiskespön imorse och åkte upp till Härlanda Tjärn. Daniels bror och lilla Leon gjorde oss sällskap ett tag. Förutom att Fabian plumsade i vattnet med skorna på (jag fick åka hem och hämta ett par nya) ratade vår picknick (förutom kakorna) och vägrade sova middag i vagnen (förmodligen eftersom han kände på sig att jag var sugen på att få bläddra i min nya tidning ifred en stund) så hade vi supermysigt. Fiskade, sparkade boll, gungade, gick en promenix i skogen för att plocka vitsippor och klättrade i träd. 

Hemma ställde vi till med grillpremiär i den lilla ovårdade trädgården och tänkte för stunden inte så särskilt mycket på att vi inte hade en alldeles egen altan. 

Efter middagen botaniserade vi lite bland påskgodiset och sen tog vi en kvällspromenad bort till Ånäsfältet. Där sprang pojkarna av sig sin sista energi, sparkade boll och cyklade springcykel. Och så njöt vi av kvällens sista solstrålar. Att den stora hade vattkoppor och den lilla struntat i att sova middag för första gången i sitt liv märktes inte ett enda dugg. 

Fabian somnade gott på vägen hem och vi andra kröp ner i soffan framför Dumma mej 2. Benjamin sover bredvid mig i sängen och jag tänker göra detsamma. 

Hoppas din påskafton vart lika bra som
min.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0