Tid för bara en.

Daniel och jag är båda väldigt måna om att hitta på saker på egen hand med barnen. Alltså dela upp den lilla familjen, så att barnen får hitta på något mysigt själva med bara mamma eller pappa en stund. Jag minns själv hur mysigt jag tyckte det var som barn, att få ha mamma eller pappa för mig själv ibland.

I eftermiddags for Daniel och Benjamin till Allum en sväng, för att handla present inför ett barnkalas på lördag. Kvar lämnade de en ilsken tvååring som "osså ville fölla med o handla lite!" Det arga humöret försvann dock illa kvickt när jag erbjöd honom att få hjälpa mig med disken, som är favoritsysslan nummer ett just nu. 

Efter disken tog vi ett långt skumbad tillsammans och pratade, skrattade och lekte tills vi blev alldeles skrynkliga om fingrarna. Och så Bolibompa-mys på det! Bara vi två. 


Älskade lilla barn, du skulle bara veta hur lycklig du gör mig. Dina mörka busiga ögon, ditt smittande skratt, och alla dina frågor och allt ditt prat som bara bubblar ur den lilla munnen på dig. Kom ihåg att du är värdefull och att jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: Caroline Tengros

Å vad fint du skriver!!!

2014-04-10 @ 21:09:41
Postat av: Anonym

En sån härlig bild på busen <3

2014-04-10 @ 22:51:27
Postat av: Merle och Emil

Âh vad fint att läsa!

:`-)

Vi skickar stora kramar till dig och din familj.

2014-04-11 @ 21:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0