Jul, jul strålande jul!



Juldagarna rullar på i ett behagligt tempo. Vi har haft det urmysigt och hoppas alla nära och kära haft det också. Jag ligger just i mina föräldrars säng där vi spenderat natten, medan barnen leker med sina julklappar på bottenvåningen och bara kivas en smula med kusinen.

Julaftonen firades på hemmaplan i år, i vårt fina mysiga hus som vi älskar så. Ja, för det måste jag ju passa på att tala om, eftersom det var över två månader sedan jag visade något livstecken här. Men flyttat har vi som sagt, och bättre kunde vi inte få det! 

För att återge till julafton så startade vi dagen med att öppna alla fina klappar under granen, jag och min lilla familj. På förmiddagen träffade vi tomten vid granen i området, ihop med grannarna. Vilket fantastiskt påhitt!

Jultomten följdes av lutfisk-lunch hos mina föräldrar, därefter vände vi hem för Kalle Anka och förberedelse av julbordet i väntan på att barnens farmor och farfar skulle komma. Tanken var såklart också Daniels bror med familj, men som olyckligtvis åkt på magsjuka. Vi saknade dem såklart, men hade en riktigt mysig kväll ändå. En lugn och skön julafton!

Igår var det således dags för julmiddag i Gråbo. Även här saknade vi en bror med familj som däckat in i magsjuka. Vad är sannolikheten för det? Mysigt hade vi ändå och de tre vilda kusinerna var mer sams än någonsin.

Är så tacksam och glad att jag har så fina familjer att spendera julen med. 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0