Lite korv är aldrig fel.

Benjamin och jag sitter vid köksbordet och ritar bilder till en påhittad saga (det nya intresset här hemma...). Under tiden sitter Fabian och gräver i en låda med diverse pyssel och skräp. En guldgruva för en tvååring.

"E de kojv, mamma?" frågar han plötsligt.
"Mmmm..." svarar jag förstrött, djupt försjunken i min målning.
"E de kojv? Mmm. Jaa, de e kojv." fortsätter han. 

När jag lyfter blicken ser jag att ungen mumsar på något. "Vad tuggar du på?" frågar jag. 
"De e kojv!" svarar han nöjt. 
Och mycket riktigt. I lådan fanns ett par torra, gamla, läskiga korvbitar. 

Vem har lagt dem där? Eller kanske ännu mer intressant: När la någon dem där? 

Hu.



Kommentarer
Postat av: Ing -Marie

Ha ha ha, underbart! Goding <3

2014-02-16 @ 19:46:18
Postat av: A

Haha, Johanna, när ska du skriva en bok?

2014-02-17 @ 15:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0