Som sommar.

Igår slutade jag jobbet redan klockan ett. Hade inte haft nåt emot att göra så varje fredag. Hämtade mina älskade busfrön på förskolan, med picknick i ryggsäcken. Fikade, lekte och busade på mysiga lekplatsen "på toppen" som vi kallar den. Därefter spontanklippte vi Benjamin på en frisörsalong som såg ut att vara kvar i åttio-talet, med en frisör som inte riktigt verkade ha samma tanke om frisyrer som jag. Men han blev såklart världens sötaste ändå. Kortklippt som morfar, precis enligt önskemålet!

Kvällen tillbringade jag med vännen Hanna. Ett glas vin på hennes balkong och en klippning senare (på mig alltså) gick vi på bio. "The other woman" - lättsam och rolig film (om än överdriven), precis i min smak just nu.

Dagen har vi tillbringat i Ytterby på lilla Kents namnfest. Mina killar matchade ikapp, drack bubbel ur finglas, och roade sig fint under de fyra timmar vi var där. Mysigt var det, med fantastisk mat och tårta. 

Nu har jag just krupit ner i sängen hos mina föräldrar. Vi sover här inatt och imorgon väntar lekdejt med Carro och pojkarna. 

Hoppas du har en fin helg!

Ja, just det. Det är härligt väder igen, shortsväder. Kan det vara sommarn som hittat hit?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0