Nyss var det semester.

Ja, nyss var det semester och vi njöt av solens strålar och lediga dagar. Sommaren var så bra en sommar kan vara och vi provade nya badplatser dagarna i ända, för svalka sig vid stranden var det enda man orkade med att göra. Allt annat tog liksom en paus. Och plötsligt var vardagen här igen, men jag fortsatte visst med min paus ändå. Åtminstone från bloggen min. Men nu är jag här igen, tror jag minsann.
 
Och var är vi nu? Vi är mitt i vardagen. Med jobb, förskola och bolibompamys. Och helgutflykter. Och alldeles för mycket kaffe på morgonen. Och en alldeles för fullknökad tvättkorg som vittnar om hur roligt mina små haft med sina vänner om dagarna, smutsigt och roligt. Och snabba vardagsmiddagar till alldeles för hungriga barn och alldeles för trötta föräldrar. Och mysiga godnattsagor för barnen följt av spännande serier för oss vuxna om kvällarna. Och en Johanna som har alldeles för svårt att varva ner, eftersom jobbet är så hektiskt men ack så roligt.
 
Och så som en rosa dimma ligger den där, ständigt. Den där lyckliga vetskapen om att vi snart tar ett nytt kliv i vår lilla verklighet. Till ett nytt boende. Jag längtar så jag nästan spricker! Ni följer väl med?
 
 
De där två alldeles underbara, ljuvliga, busiga, envisa, omtänksamma och kloka små pojkarna. Mina barn!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Moster M

Äntligen är ni tillbaka!! :)

2014-09-15 @ 15:00:16
Postat av: Sandra

Som jag längtat efter dina inlägg!:)
Kram Sandra

2014-09-15 @ 16:02:24
Postat av: mamma

Åh vilket fint kort!

2014-09-15 @ 20:59:41
Postat av: carro

så fint du skriver!! saknar er

2014-09-16 @ 09:30:42
Postat av: Ing-Marie

Ljuvligt kort o välkommen tillbaka.

2014-09-21 @ 03:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0