Glad påsk!

Vi har haft en underbar påskhelg tillsammans med vänner och familj. Igår var vi hembjudna till mina föräldrar på påskmiddag - vi längtade dock allihop efter fina systern Evelina, som var kvar "hemma" i Stockholm! (Det är väl på tiden att jag börjar vänja mig vid att det är hemma för hennes del, hon verkar trivas och bli kvar där uppe. Åtminstone för ett tag!)

Hur som helst hade vi en härlig dag tillsammans, med middag på den soliga altanen (premiär för i år!), och sällskapspel på kvällen. Skruttens tokiga mamma kunde förstås inte låta bli att påskpynta honom en aning, med lite hjälp av mormorn.



Han var dock inte helt nöjd med valet av huvudbonad. "Varför får jag inte ha en hatt mamma? Har du någonsin sett en påskgubbe i sjalett?!" Jag försökte förklara för honom att det tyvärr inte fanns några gubb-hattar i storlek extra-extra-mini, och kanske kunde det gå bra med hans tuffa döskalle-scarfes på huvudet istället?! Efter mycket trugande gick han med på det, under förutsättning att alla kallade honom för den lilla påsk-gubben, absolut inte påsk-kärringen! Han är envis den ungen!

Hoppas ni haft en härlig helg ni också!

Kommentarer
Postat av: evelina

åh, söta söta bebe. jag saknar er sååååååå

2010-04-05 @ 11:54:45
URL: http://hihater.devote.se
Postat av: Lollo

Sötaste påskkärring jag sett, kram

2010-04-05 @ 17:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0