Mamma-gris!

Vi har fått en liten mamma-gris här hemma. Skrutten kan tänka sig att gosa hos sin pappa i korta stunder, om han är på bra humör. Annars vill han ligga så nära sin mammas bröst som möjligt. Gärna med bröstvårtan i mungipan, typ hela tiden. Han verkar tro att brösten ska försvinna om han inte är där och kollar läget minst en gång i kvarten.

Som förälder har man då två alternativ:
1. Trotsa bebisens önskan och låta honom skrika sig svettig tills han somnar av utmattning.
2. Låta bebisen bestämma, sätta sig bekvämt i soffan och bara gilla läget.

Hittills har jag och Daniel valt alternativ nummer två, och tänker med all säkerhet fortsätta med det ett tag till. Behöver jag säga att jag inte får så mycket gjort här hemma?



En pyttig Benjamn i mammas famn, för snart fem veckor sedan.

/Johanna, med sovande bebis i knäet.


Kommentarer
Postat av: Maria B

Oj, vilken härlig bild!!

2010-01-12 @ 16:29:58
Postat av: carro

Åå så söt han är:)

2010-01-12 @ 19:14:56
Postat av: Eva-Lena

Känner igen mig. Charlie var lika dan.

Kram

2010-01-13 @ 10:05:29
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: Lollo

Nu får du många bilder för scrapping, han är ju jättesöt

Kram¨från Lollo

2010-01-13 @ 18:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0