7 månader!

För exakt sju månader sedan låg jag i en säng på Mölndals förlossning, och undrade om inte vårt lilla pyre snart tänkte titta ut. (Den osminkade sanningen är att jag tänkte att nu får det väl för i helvete räcka, kom ut NU unge, jag orkar faktiskt inte mer!!!) En halvtimme senare kom han, vår lilla prins. Tänk, för sju månader sedan blev jag mamma, till en fantastisk liten pojke. Livets häftigaste grej, utan tvekan!

Idag undrar jag hur tiden kunde gå så rasande fort. Hur sju månader kunde springa iväg bara sådär. Hur tiden lyckats förvandla ett litet skrynkligt nyfött knytte till en tjock, gosig, glad (och bestämd!!!) kille som är så nyfiken på livet som bara en bebis kan bli. Tiden går alldeles på tok för fort, men jag njuter av varenda sekund!



Älskade lilla Benjamin, här firar du din första julafton, bara tre veckor gammal. Du ägnade största delen av dagen till att sova och äta, precis som en liten pyttig bebis gör.. Däremellan plirade du på oss med dina stora vackra ögon, och så skrek du en del eftersom din mage krånglade så (och inte blev det bättre av att mamma åt julbord direkt!!!).

Idag har du fyllt 7 månader, och är helt ljuvlig. Du älskar mat, människor, och allt som är nytt och spännande. Första tanden är på väg upp, och dagen före din 7-månadersdag lärde du dig (äntligen!) hur man bär sig åt när man vänder sig från rygg till mage. Du verkar ha insett att man borde kunna få tag på saker som ligger utom räckhåll, genom att åla sig fram, men än har du inte riktigt kläm på hur det ska gå till. Du är bestämd som tusan, och charmig som få!

Underbara unge, jag är så lycklig över att just du kom till oss, den där natten för sju månader sedan, och så glad över att få dela mina dagar med dig!

/Mamman.

Kommentarer
Postat av: Carro

Förstår Precis dina känslor!! här sitter jag med en klump i halsen!! det där första ögonblicket man såg sin lille kille var underbart! Pussa underbara "stora" killen från mig. ses i veckan puss

2010-07-02 @ 08:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0