"Lyssnar han till sitt namn?"

Lilleman och jag var på BVC idag för den vanliga kontrollen. Förutom vägning och mätning undrade sköterskan lite kring hans hörsel.

"Reagerar han på starka ljud? Uppmärksammar han musik?" Svar: OH JA, och dansar som en tok! ;)

"Lyssnar han till sitt namn?" Svar: Ja, visst gör han det!

Eller vänta nu, gör han det?




"Benjamin! Hallå?! Titta på mamma lite..."



"Beeeeenjamin! Stopp! Mamma vill bara ta ett fint kort på dig. Kan du sitta still? Bara lite? Pliiiiis!"



"Sitta still? Jag?!"



"Sorry mamma, men det har jag faktiskt inte tid med alls!"

Så, om någon frågar mig igen; lyssnar ungen till sitt namn? Tja, möjligtvis om han känner för det just då. Men definitivt inte för att göra mamma nöjd! :)




Kommentarer
Postat av: Maria B (G-M)

Vad rolig du är, Johanna :)

2010-09-08 @ 13:24:04
Postat av: Cecilia

Hahaha. Nickar instämmande... Det är ju såå sant!!! Om de känner för det just då...

2010-09-08 @ 20:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0