Jag har...

...ingen bebis längre! Vår lilla Skrutt har blivit en så stor och duktig kille. Eller, det har han väl egentligen varit länge, men det är först nu som tanken kommer ikapp mig :)

Han förstår så mycket, och pratar som om han aldrig gjort annat. Många ord låter visserligen vääääldigt lika, men vi förstår honom åtminstone! :) Nu väntar vi med spänning på första två-ords-meningen!

Bestämd har han varit ända sedan han började ge sig till känna inne i magen, så det är inte direkt någon nyhet. Men i takt med att språket utvecklas känns det som att de bestämda åsikterna blir ännu fler. Det är liksom lite lättare att få sin vilja igenom om man kan tala om vad man vill! :)

"Ska vi läsa en bok Benjamin?" frågar jag härom dagen när vi satt i soffan.
"Nä!" svarar Benjamin bestämt och skakar på huvudet.
"Inte läsa bok?" frågar jag.
"Nä, nä!" svarar han igen, hoppar ner från soffan och går och hämtade fjärrkontrollerna.




"Mingo, mingo!" säger han, och nickar (mingo mingo betyder "Tåget Thomas" av någon anledning, favoriten på tv just nu!).
"Ska vi titta på tåget Thomas?" frågar jag.
"Mmm!" säger lillprinsen nöjt, och placerar sitt lilla söta pekfinger på fjärrkontrollen så dvd´n sätts igång.



Tåget Thomas får det bli alltså! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0