VAB-premiär!

Idag har jag vabbat för första gången någonsin. Skrutten har varit förkyld sedan förskolestarten, och förra veckan började en jobbig hosta. Han är pigg och glad ändå, men i helgen hemma hos farmorn och farfarn hade han kräkts vid två tillfällen. Inga riktiga kräkningar, mer som slem. Av hostan gissar vi då! Så därför tog vi en mysdag hemma idag, för att se så att det inte utveklades till något värre. Men, ungen har varit pigg och gó hela dagen, så imorgon blir det förskola och jobb igen.

Gissa vad vi roade oss med i förmiddags?



Vi bakade med Playdoo! :) Premiär för första egen-gjorda degen här hemma. Receptet hittade jag på nätet, men jag tror jag måste knycka mammas istället. Känns som att denna kommer bli torr rätt så fort?!









När vi kavlat och lekt med formarna en stund rullar jag bollar till Skrutten. "En, två..." räknar jag. "Teee, syyyyja..." fortsätter B. "Ja, vad duktig du är! Och sen kommer fem, sex..." säger jag medan jag rullar. "Suuu, åtta!" räknar ungen glatt, och slår sedan förtjust ihop händerna och ger sig själv en applåd "Jaaaa! Baaa! (bra!) " Och jag hänger förstås med i applåderandet som den stolta mamma jag är. Min duktiga lilla prins!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh halle va goo han e, mys!!

Tack för en så rolig kväll i lördags Johanna.

Ses till helgen igen!!

Kram

2011-09-12 @ 21:58:57
URL: http://Systersoffan.blogspot.com
Postat av: Annelie

Det låter mysigt med VAB-dag! Har inte kvar mitt recept, men googlade. Prova det här, det känner jag igen :)

4 dl mjöl

2 dl salt

2 msk alun

5 dl kokande vatten

2 msk olja

Av någon anledning tycker jag det blir bäst om man blandar oljan med vattnet, och sedan häller det över resten av ingredienserna. Brukar nog ta lite mer olja än det står, också.

Om han inte tål alun (E 522, kaliumaluminiumsulfat) så går det bra att byta ut den mot citronsyra.

Kram och lycka till med baket!

Mamma

2011-09-13 @ 07:07:41
Postat av: Carro

B är grym!

2011-09-13 @ 07:37:40
Postat av: Lavsund

Åh va han e duktig din lille sötnos! Längtar efter att få hänga med er igen =)

Kram

2011-09-15 @ 20:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0