Konstnär okänd!

När jag skulle plocka i ordning i vårt sovrum förut fann jag ett litet vackert konstverk bredvid sängen.

Mitt vattenglas hade förvandlats till en liten bassäng för diverse föremål. Ett hårband, två små papperslappar, två kylskåpsmagneter och korken till Fabians salva.

"Vad är detta Benjamin?" frågade jag medan jag höll upp glaset framför honom.

Ungen tittar med avsmak på konstverket och svarar: "Det är fullt med papper och hjärtan (kylskåpsmagneterna!) där i. Usch vad äckligt!".

Som om det inte vore han som skapat detta vackra ting. Som om det var någon helt annan som borde utnämnas till årets mest nyskapande konstnär.

Så vem är den skyldige? Fabian kanske? Eller Daniel! Vad vet jag?


Kommentarer
Postat av: Annelie

Sicken unge!

2012-04-18 @ 21:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0