Frukostförhandling

Imorse ville Benjamin ha en "hamburger-macka" till frukost, det vill säga en dubbel macka i modell "frökusar" med pålägg i mitten. Jag trodde (visste) att han inte skulle orka en sådan enorm macka och föreslog att vi skulle dela den på mitten. Följande förhandling tog fart:

Barnet: "Nej tack, mamma! Jag tror nog att jag tar en hel istället."
Mamman: "Jag tror inte att din mage orkar en hel, du kan väl börja med en halv?"
Barnet: "Nej, en hel tar jag!"
Mamman: "Men om du äter upp en halv så får du mer sedan."
Barnet (mycket vänligt men bestämt): "Nämen mamma, vi pojkar vi gör faktiskt som vi vill!"

?


Kommentarer
Postat av: Carro

Alltså hans kommentarer va :)

2012-08-24 @ 07:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0