Min lilla fina pepparkaksgubbe!

Startade dagen med en liten röst som ropade på mig och sa: "Jag känner att jag behöver lite mamma-gos!" Bästa tänkbara starten alltså! :)

Strax därefter kom barnens farmor hit och vi fick bråttom att klä på oss och stoppa frukost i magen. Tidigt i ottan skulle vi vara på förskolan och det var en förväntansfull liten pepparkaksgubbe jag lämnade av med sitt lilla ljus i handen (som han för en kort stund fick för sig var ett svärd...).

Sedan tog vi andra plats i en lokal på äldreboendet intill (eller älgen-boet som Benjamin sa, hihi...) och inväntade luciatåget. Åh, vad jag gillar Lucia!

Senare på förmiddagen gick barnen tillbaka till äldreboendet och lussade för de gamla. "Tyckte farbröderna och tanterna att ni sjöng fint för dem?" frågade jag när jag hämtade.

"Ja, det gjorde de! Men inte en tant, hon sov!" sa Benjamin och fnissade. Märkligt det där, tyckte han, med tanter som somnar mitt i den vackraste sångstunden! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0