Den där rackarungen Filippa...

Idag stod öppna förskolan på schemat för mig och mina gossar under förmiddagen. Klockan 10 skulle vi möta upp våra vänner utanför. För någon som kliver upp klockan fem på morgonen (Benjamin) är det ruskigt länge att vänta på något roligt ända till strax före tio. Man hinner liksom bli rastlös både en och två gånger, iallafall om man är två och ett halvt.

Vi hade dock turen på vår sida idag som fick besök av morfarn på morgonkvisten. Skojig lekkamrat tycker B! När morfar gått roade sig ungen så fint på egen hand medan jag matade och gjorde iordning lillebrorn. Han körde med sina bilar och byggde med sitt lego, alltihop iförd en lila vispskål på huvudknoppen. Inte ett enda hyss hittade han på. Trodde jag iallafall.

När det var dags att klä på sig ytterkläder säger ungen: "Jag satte på stekpannan!" Jag, som är övertygad om att han pratar om sin egen stekpanna svarar: "Jaha ja.." lite förstrött, men kastar som tur är ändå en blick mot spisen i köket. Samtliga fyra plattor samt ugnen är på på högsta värme och timern till spisen har han lyckats vrida om den med!

Fy, så rädd jag hann bli! När jag böjer mig ner mot Benjamin och så allvarligt jag bara kan talar om för honom att man aldrig, aldrig, aldrig får sätta på spisen, så flinar han försiktigt åt mig (iklädd den lila vispskålen) och svarar: "Jag heter Filippa!"

Den där Filippa alltså, vilken rackarunge!


Kommentarer
Postat av: Carro

Haha bustroll!!!!:-)

2012-05-12 @ 08:06:20
Postat av: Lavsund

hahaha! nä usch va farligt men oj kunde inte låta bli att skratta. va får han allt e från lilla Filppa? =)

2012-05-12 @ 13:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0