"Tomten" skrattar inte ett enda dugg!

Vi sitter på spårvagnen mot Saltholmen och Styrsö, mina pojkar och jag. Besök hos Sofia och fina bebismagen står på schemat, härligt!

"Finns det några snälla barn här?" frågade B alldeles nyss.
"Nej, det är inga andra barn här idag!" svarat jag.
"Har han paket tror du?" fortsätter B och börjar plötsligt peka bakom mig. "Ser du mamma, tomten!"

Jag vänder mig om och där sitter mycket riktigt en kopia av tomten. Med smutsigare skägg dock, något surare uppsyn och en systempåse i näven.

När Benjamin fortsätter säga att "där är tomten mamma, titta!" kan jag liksom inte låta bli att fnissa. "Tomten" däremot, han skrattar inte ett enda dugg. Och inga paket hade han med sig heller. Åtminstone inte till oss!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken tur att han inte delade med sig till Benjamin av det han hade i säcken! Kram

2012-05-08 @ 07:47:45
Postat av: Ing-Marie

Håller med föregående talare! kram

2012-05-08 @ 15:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0