Hur smakar snön?

Här var det segt bland inläggen. Ja, det beror helt enkelt på att jag känner mig totalt insnöad i vår lilla sjukstuga. Alltså, dessa baciller och virus som förföljt oss sedan ... ja, jag vet inte hur länge, men FÖR länge. Nu räcker det!
 
Fabian går just nu på en kur kåvepenin mot halsfluss. Alla som överhuvudtaget doftat på den i flytande form vet att den framkallar kräkreflexer redan innan den landar på tungan. Vi har med andra ord brottningsmatcher med en ledsen bebis både morgon och kväll just nu. Och som om det inte räckte med penicillin så får han även hostmedicin och nässpray. För lilla näsan är så täppt att han knappt får luft om natten och hostan lämnar honom inte ifred ens för en timme. Lilla vän, måtte det gå över snart!
 
Förra helgen firade jag och Daniel nio år tillsammans. Jag hade planerat överraskning för honom, med barnvakt, så vi kunde ta en shoppingrunda på stan och sen gå ut och käka bara vi två. Men han åkte på halsfluss, så vi fick ställa in. Istället tog mina föräldrar med sig Benjamin till Universeum och sedan fick han följa med dem hem och sova över. Lyx för en treåring!
 
Fabian fick stanna hemma och mysa med mamman. Vi tog oss en tur med pulkan och därefter en långpromenad med vagnen i det fina vädret. Jag vill minnas att det var fint, men det var kanske bara mulet och kallt, nu när jag tänker efter noga? En promenad tog vi hur som helst, min minsting och jag.
 
Och den där turen med pulkan, den var faktiskt hans allra första. Vi har liksom lyckats pallra oss ut bara när det varit dags för honom att sova och fått åka med bara Benjamin. Men nu var det dags! Och spännande var det, även om han trillade ur titt som tätt ;)
 
 
 
Allra mest spännande var förstås att gräva ner fingrarna i det där vita fluffiga på marken och ta sig ett litet smakprov. Mums!
 
 
Tänk, om mindre än två veckor fyller han ett, vår lilla skatt. Letar just nu efter mumsiga ägg- och mjölkfria recept till hans kalas. Någon typ av cup-cake blir det nog, istället för tårta. Har ni tips så hojta gärna till!
 
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: A

Vilka fina bilder <3

2013-01-28 @ 16:46:42
Postat av: Evelina

Åh, vad moster saknar dig, vackra onge! (Din storebror också förstås!)

2013-01-29 @ 19:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0